Etusivu   Tutkimukset   Innovaatiot

  Strategiat   Vienti ja tuonti   Oy‑hallitustyö


  [Lisacon Oy nimiteksti]               [Lisacon Oy logo]

Kansainvälistyminen on pienten ja keskisuurten yritysten arkea

Onko yrityksesi toiminta suuntautumassa ulkomaille?
Tarvitsetko luotettavaa ja räätälöityä tietoa vientimarkkinoista?
Haluatko aloittaa raaka-aineen tai komponentin tuonnin ulkomailta?
Löytyikö messuilla kiinnostavia ulkomaisia kontakteja, joihin pitäisi nyt tarttua?
Oletko saanut ulkomailta kyselyjä tuotteistasi, mutta niihin ei ole tullut vastattua?
Onko tutustuminen oman alasi ulkomaisiin messuihin jäänyt toistaiseksi vain aikeeksi?
Suunnitteletko osallistumista ulkomaisille messuille?
Haluatko hyödyntää kansainvälisen nettimarkkinoinnin mahdollisuuksia?

[maapallo kädellä]


  • Kansainvälisten toimintojen suunnittelua juuri Sinun yrityksesi tarpeisiin.
    Kansainvälistymisstrategian suunnittelu on hyvä pohja.
    Kohdemarkkinoiden taustaselvitykset auttavat päätöksenteossa.
    Yrityksesi hyötyy pitkäjänteisestä yhteistyöstä asiantuntijan kanssa.

  • Markkinatutkimukset kohdemaista:
    Uusia asiakasyhteyksiä, kilpailijatietoa, raaka-aineita ja komponentteja ulkomailta

  • Kunnollinen kohdemaan markkinointisuunnitelma helpottaa vienninkin arkea

  • EEN‑profiili tukee yrityksesi kansainvälistä nettimarkkinointia edullisesti

  • Tiedonhankinta ja hankesuunnittelu yrityksesi EU-yhteistyön taustalle

  • Osa-aikainen tuonti‑ tai vientisihteeri yrityksellesi
    Lyhytkestoisista, toistuvista erikoistöistä kulut käytetyn työajan mukaan
    Avuksi ulkomaisten yhteyksien ylläpitoon

  • Matkailu avartaa. Kauempaa katsottuna kotipihakin näyttää toisenlaiselta. Kokeile!
    Tarvittaessa käytännön apua matkajärjestelyihin
    Tukea messujen tutustumismatkoille, asiakasneuvotteluihin
    ja messuosallistumisiin.
  • Asiantuntijan palvelut hyödyksesi!

    Ota yhteyttä!    040 585 0190
        TkT Liisa Hyvärinen

    Sivun alkuun

    Referenssit

    Ensimmäinen työpaikkani opintojen ja ulkomaisen työharjoittelujakson jälkeen oli vientisihteerin toimi.
    Kun palasin teollisuudesta yliopistolle, tein pitkään opetustyötä teollisuusyritysten kansainvälisten toimintojen parissa.
    Jatko-opintojen aikaan kansainväliset tutkijatapaamiset ja tutkimuspapereiden kirjoittaminen niihin tuli tutuksi. Jatko-opintojen aikaan myös opiskelin ja asuin lyhyen jakson ulkomailla. Yhtenä kesänä olin CIMO‑stipendiaattina kielikurssilla.
    Alueellisen yrityskehittämisen työpaikassakin oli kansainvälisiä yhteyksiä ja tapahtumia.
    Kuten ensimmäisessä, toisessakin yliopistopestissä oli sekä työtovereita, opiskelijoita että yhteistyökumppaneita eri maista ja kielialueilta.
    ‑ Tällä tiellä jatkan edelleen, mihinkäpä sitä koirakaan karvoistaan pääsee! Olen Business Finlandin expert, asiantuntija.

  • Lisacon® Oy on auttanut monin tavoin erilaisia asiakkaita kansainvälistymään. Seuraavassa niistä esimerkkejä:

    • Kansainvälistymisen suunnittelua ja käytännön vientityötä eri yrityksille ja eri maihin. Kansainvälistymissuunnitelma tai se osana yrityksen liiketoimintasuunnitelmaa.
    • Kansainvälistymishankkeen suunnitelma ja rahoitushakemus. Toteutus alkoi rahoituksen varmistuttua.
    • Vientiä eri markkinointikanavien kautta, asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan.
    • Asiakaskontakteja ja ‑vierailuja sekä asiakkaan kanssa että hänen edustajanaan. Yhdelle asiakkaalle olin Nordic Area Manager.
    • Tutustumiskäyntejä eri alojen messuille ulkomailla asiakkaan kanssa tai yksin, eri toimeksiantoihin liittyen.
    • Myyntityötä ulkomaan messuosastolla näytteilleasettajana sekä asiakkaan kanssa että hänen edustajanaan.
    • Yksi muoto tiedonhankinnassa on ollut osallistuminen kansainvälisiin eri alojen koulutuksiin, tutkijatapaamisiin ja kokouksiin eri maissa. Kotimaassakin tapaa joillakin messuilla ja muissa tapahtumissa kansainvälisiä yhteistyökumppaneita.
    • Monet asiakkaat ovat tarvinneet myös tulkkausapua. Muutamille olen aluksi käytännössä vastannut yhteydenpidosta heidän asiakkaisiinsa ulkomailla ‑ kunnes yritykseen palkataan omaa vientihenkilöstöä.

    Kohdemaina ovat olleet viennissä naapurimaat ja tuonnissa pääasiassa Eurooppa. Markkinatietoa on hankittu muutamille asiakkaille kauempaakin.

    Toimialakokemusta viennin ja tuonnin osalta:
    •   Metallituote, mittausteknologia, vaatetus, turvallisuusteknologia, terveysteknologia-ICT, konsultointi, hoivapalvelut

    Etusivulle        Sivun alkuun


  •    LinkedIn   BusinessFinland Expert

    Lisacon blogi